چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: ماشین‌هایی که با سرعت زیاد در خیابان حرکت می‌کردند بهترین سوژه برای ماموران قلابی بودند.

متهمان

اعضای این باند وقتی نمی‌توانستند از طعمه‌های خود سرقت کنند، به بهانه‌ انتقال خودرو به پارکینگ، از آنها رشوه می‌گرفتند و متواری می‌شدند. تحقیقات پلیس شهریار برای دستگیری اعضای این باند با شکایت تعدادی از مالباخته‌ها در اداره آگاهی این شهر شروع شد.

شاکیان مدعی بودند زمانی که سوار بر خودروی مدل‌بالای خود در خیابان تردد می‌کرده‌اند، 3 مرد که سوار یک زانتیا بوده و لباس نظامی به تن داشته‌اند، سد راهشان شده و با معرفی خود به‌عنوان مامور دست به سرقت اموال آنها زده‌اند. با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات برای دستگیری باند ماموران قلابی شروع شد. در نخستین اقدام، شماره پلاک و مشخصات خودروی زانتیا به تمامی تیم‌های گشت پلیس گزارش شد و همین سرنخ کافی بود تا دزدان حرفه‌ای خیلی زود شناسایی شوند.

تعقیب و گریز

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت، سوم آبان‌ماه امسال، ماموران کلانتری 26 اسلامشهر خودروی زانتیای سارقان را در نزدیکی نسیم‌شهر رباط کریم شناسایی کردند و به راننده دستور ایست دادند.

راننده اما به سرعت خودروی خود افزود و پا به فرار گذاشت. با شروع عملیات تعقیب، ماموران چندین بار به راننده دستور ایست دادند اما زمانی که دیدند او حتی به تیرهای اخطار هم توجهی نمی‌کند، چرخ‌های خودروی مورد نظر را هدف قرار دادند.

با اصابت گلوله به چرخ‌های خودرو و متوقف شدن آن، 2 نفر از سارقان دستگیر شدند و نفر سوم که قصد داشت با پای پیاده به فرار ادامه دهد، بعد از اصابت گلوله‌ای به کتفش دستگیر شد و به بیمارستان انتقال یافت.

سارقان سابقه‌دار

با انتقال متهمان به اداره آگاهی، بازجویی‌ از آنها شروع شد. میرعظیم که سردسته این باند به شمار می‌رود و یکی از مجرمان طایفه فیوج است با اعتراف به سرقت‌های سریالی به افسر پرونده گفت: وقتی در زندان بودم با همدستانم آشنا شدم و از همان زمان تصمیم گرفتم با همکاری آنها باند سرقت راه‌اندازی کنم. پس از آزادی، نقشه‌ام را عملی کردم و خیلی زود باند 3 نفره ما شکل گرفت.

ما بعد ازاینکه لباس‌ ماموران پلیس و تابلوی ایست تهیه کردیم، راهی خیابان‌ها می‌شدیم و به محض دیدن یک خودروی مدل بالا که با سرعت زیادی در حرکت بود، لباس‌‌هایمان را به تن می‌کردیم و با نشان دادن تابلوی ایست از راننده می‌خواستیم توقف کند. اگر راننده تنها بود، خودمان را مامور مبارزه با مواد‌مخدر معرفی می‌کردیم و با این بهانه که راننده مشکوک به همراه داشتن مواد یا مشروبات الکلی است، او را از ماشین پیاده می‌کردیم. سپس در فرصتی مناسب پول‌ها و لوازم باارزش وی را سرقت می‌کردیم و پا به فرار می‌گذاشتیم.

متهم ادامه داد: اگر هم بیشتر از یک نفر داخل ماشین بود و فرصت سرقت وجود نداشت، به راننده می‌گفتیم که باید ماشین را به پارکینگ ببریم اما حاضریم در ازای دریافت مبلغی از این کار صرف‌نظر کنیم. به این ترتیب از وی رشوه می‌گرفتیم و از محل دور می‌شدیم.

سرهنگ خیرخواهان، رئیس پلیس شهرستان شهریار، با بیان این خبر گفت: هر سه متهم دستگیر شده از مجرمان طایفه فیوج هستند که سوابق متعددی در زمینه سرقت دارند. وی ادامه داد:‌ رئیس شعبه 103 دادگستری شهریار با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان در روزنامه‌ها، از افرادی که طعمه این باند شده‌اند خواست برای طرح شکایت از آنها به پلیس آگاهی شهریار مراجعه کنند.

کد خبر 119325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز